Spar Nord har de mest tilfredse erhvervskunder for 5. år i træk
Spar Nord cementerer sin position som banken med de mest tilfredse erhvervskunder ved for 5. år i træk at indtage førstepladsen på den overordnede kundetilfredshed blandt landets seks største banker i Aalunds Bank Barometer Business.
For femte år i træk er Spar Nord kåret til banken med de mest tilfredse erhvervskunder blandt landets seks største banker. Bag kåringen står analysevirksomheden Aalund, der netop har offentliggjort deres Bank Barometer Business for 2021, som måler tilfredsheden og loyaliteten blandt erhvervskunderne.
- Det er med en vis stolthed og ydmyghed, at vi for femte år i træk kåres til at være banken med de mest tilfredse erhvervskunder. Det er i sagens natur noget, vi er meget beærede over, forklarer bankdirektør i Spar Nord Martin Kudsk Rasmussen og fortsætter:
- Samtidig vidner det om, at vores arbejde for at sætte kunderne først gennem nærværende rådgivning og individuelle løsninger i høj grad værdsættes af vores kunder. At være en personlig bank forpligter, og vi mener med denne kåring, at vi er lykkedes med det.
Af analysen fremgår det, at Spar Nord scorer højest på hele 10 ud af 15 underliggende målepunkter blandt virksomheder med mellem 10 og 499 ansatte. Samtidig går Spar Nord som den eneste bank frem på den overordnede tilfredshed sammenlignet med sidste års resultat.
- Årsagen til det gode resultat skal i høj grad findes i vores decentrale lokalbankmodel, som giver de lokale banker råderummet til at træffe hurtige beslutninger lokalt i samarbejde med kunderne. På den måde sikrer vi kunderne, at der ikke er langt fra ord til handling, forklarer Martin Kudsk Rasmussen.
- Samtidig kan en del af resultatet også tilskrives vores rådgiveres høje faglighed og indsigt i de brancher, som vi beskæftiger os med. Der er ingen tvivl om, at det er afgørende for vores kunder, at vi forstår den enkeltes branche og forretning for på den måde bedre at kunne være på forkant med deres ønsker og behov, lyder det uddybende.
Spar Nord scorer i gennemsnit 8,2 point i undersøgelsen, hvor gennemsnittet for landets banker er 7,5 point. Særligt inden for kategorien rådgivning placerer Spar Nord sig i top, men også ud fra spørgsmålet om, hvorvidt banken har tillid til kunden og vil støtte kunden både i gode og dårlige tider, placerer Spar Nord sig bedst.
- Det har på mange måder været et hårdt 1,5 år for erhvervslivet, og derfor er det også glædeligt at se, at den indsats, som vores medarbejdere har ydet igennem krisen, har været påskønnet. Derfor skal der også lyde en stor tak til alle medarbejdere for den flotte indsats. Og naturligvis også en stor tak til vores kunder. Både for kåringen, men også for den gensidige tillid, der danner grundlag for vores gode og tætte samarbejde, lyder det afsluttende fra Martin Kudsk Rasmussen.