Sparnord.dk bruger cookies til statistik og målrettet markedsføring. Når du bevæger dig videre, accepterer du vores brug af cookies.   Luk   |   Læs mere.

Luk 
96344000

Hvad kan vi hjælpe med?

Kontakt kundeservice på 96 34 40 03

Hvad kan vi hjælpe med?

Kontakt kundeservice på 96 34 40 03
Ring til os på 96 34 40 03
Mandag til fredag fra kl. 8.00 til 20.00. Lørdag og søndag fra kl. 10.00 til 16.00.
Skriv til os

Skriv til os

Få svar på spørgsmål om banken, netbank, hjemmesiden mm. I øjeblikket kan vi svare på e-mails indenfor 24 timer

 Jeg er kunde i Spar Nord

Oftest stillede spørgsmål

Herunder har vi samlet en række spørgsmål, som vi ofte bliver stillet i Kundeservice. Kan du ikke finde svar på dit spørgsmål nedenfor, er du altid velkommen til at kontakte vores Kundeservice på 96 34 40 03.
Selvbetjening
Net-, mobil- eller tabletbank

Brug for hjælp til din nye net-, mobil- eller tabletbank?
Læs mere her

Spar Nord pengeautomater/ATM

Spar Nord har mange pengeautomater fordelt i hele landet. Du kan se oversigten her.

Hjælp til Netbank

Med Spar Nord Netbank kan du klare de fleste af dine daglige bankforretninger, når det passer dig. Her har vi samlet en række vejledninger til funktionaliteterne i din Netbank.

Kontakt Kundeservice 96 34 40 03 hvis du endnu ikke har Netbank.

 

Hjælp til Mobil- eller Tabletbank

Med Spar Nord Mobil- eller Tabletbank kan du klare de fleste af dine daglige bankforretninger, mens du er på farten.

Du tilmelder dig Mobil- eller Tabletbank via din Netbank under Funktioner.

Få hjælp til Mobil- eller Tabletbank her

Hjælp til MobilPay

Har du problemer med MobilePay, sidder supporten klar til at hjælpe dig.

Læs mere her.

Hjælp til NemID

Har du brug for nyt NemID Nøglekort, kan Kundeservice være behjælpelig med en bestilling. Kontakt os på telefon: 96 34 40 03.

Læs mere om NemID her.

Hjælp til SubHub

SubHub er en tjeneste, der giver dig et overblik over dine abonnementer.

Læs mere om SubHub her.

Betalingskort
Hvordan spærrer jeg mit kort?

Det er vigtigt, at du spærrer dit kort så hurtigt som muligt, hvis kortet er bortkommet eller du har formodning om, at oplysningerne på det bliver misbrugt.

Du kan spærre dit kort via menupunktet "Kort" i både Mobilbank og Netbank. Alternativt kan du ringe til Spar Nord Kundeservice på 96 34 40 03.

Uden for vores åbningstid skal du ringe til Nets: 

  • Dankort & Visa/Dankort: 44 89 29 29.
  • Mastercard: 44 89 27 50.

Ringer du til Spar Nord Kundeservice eller Nets fra udlandet så husk, at du skal sætte 0045 foran telefonnummeret.

Hvordan gør jeg indsigelse, når mit kort er blevet misbrugt?

Opdager du, at oplysningerne på dit kort er blevet misbrugt, eller har du ikke modtaget en vare eller ydelse, som du har købt med kortet, skal du lave en såkaldt "indsigelse".

Når vi har modtaget din indsigelse, går vi i gang med at undersøge, om der er tale om en fejl eller misbrug af dine kortoplysninger. Vi har lavet en guide til dig på www.sparnord.dk/indsigelse, der hjælper dig i gang.

Mit kort virker ikke – hvad gør jeg?

Der kan være flere grunde til, at dit kort ikke virker:

 

  • Ofte er dit kort blevet spærret fordi, du har tastet din pinkode forkert 3 gange i træk. Du får hjælp til at åbne dit kort igen ved at kontakte Spar Nord Kundeservice på 96 34 40 03.
  • En anden mulighed er, at kortet er udløbet. Hvis det er tilfældet skulle du meget gerne allerede have modtaget et nyt kort med posten. Måske du har glemt at aktivere dit nye kort? Du kan aktivere dit kort i din net- og mobilbank.
  • Kortet kan også blive spærret, hvis der er mistanke om, at det bliver misbrugt af en anden end dig. Når Spar Nord får mistanke om misbrug forsøger vi at kontakte dig via telefon eller brev. 
  • En sidste mulighed er, at du har overskredet kortets hæve- eller forbrugsgrænse. Afhængigt af om dit kort er et Spar Nord Visa/Dankort, Spar Nord Mastercard Debit eller Spar Nord Mastercard, er der en grænse for, hvor meget du kan hæve i pengeautomater, og hvor meget du kan bruge på dit kort i døgnet og løbende 30 dage. Forsøg eventuelt med et mindre beløb eller vent et døgn med at betale, hvis du har mulighed for det. 
Hvordan bestiller jeg et nyt kort?

Har du mistet dit kort, kan Spar Nord Kundeservice hjælpe dig med at udstede et nyt. Du kan også bestille kort via din Netbank under Bestil.

Vil du vide mere om dine muligheder med Spar Nords forskellige kort, finder du en oversigt her:

Spar Nord Visa/Dankort

Spar Nord MasterCard Debit

Spar Nord MasterCard

Hvornår modtager jeg mit nye kort?

Vi bestræber os på at sende dit nye kort så hurtigt som muligt. Har du bestilt et Spar Nord Visa/Dankort, går der typisk 7 hverdage, før du modtager det. Mens leveringstiden på et Spar Nord MasterCard Debit eller et Spar Nord MasterCard typisk er 14 hverdage.

Hvis du bestiller ny kode til kortet, vil denne komme i et separat brev.

Hvordan får jeg samme pinkode til alle mine kort?

Har du flere kort - eksempelvis et Spar Nord Visa/Dankort og et Spar Nord Mastercard - kan du med servicen "Fælles pinkode" få den samme pinkode til alle dine kort. Du bestemmer selv, hvilken pinkode af dem, du har i forvejen, der skal gælde for alle dine kort efterhånden som de udskiftes. 

Du kan bestille Fælles pinkode ved at kontakte Spar Nord Kundeservice på 96 34 40 03 eller skrive en besked til din rådgiver via din netbank under Beskeder.

Mit kort udløber snart – hvad skal jeg gøre?

Ingen panik! Vi sender dig automatisk et nyt kort i god tid inden dit nuværende kort udløber. Er du i tvivl, om du kan nå at modtage dit nye kort, så ring endelig til Spar Nord Kundeservice på 96 34 40 03.

Hvad gør jeg, når jeg får mit nye kort?

Når du modtager dit nye betalingskort, skal du være opmærksom på, at det kan være nødvendigt at rette kortoplysningerne i forskellige sammenhænge.

Eks. hvis du har abonnement ved streamingtjenester, betaler din telefonregning via dit kort, hvis du har en Google Play konto eller Apple ID konto, har gemt dine kortoplysninger i Spar Nord Wallet, automatiskoptankning på Rejsekort eller anvender MobilePay.

Hvor finder jeg Spar Nords afdelinger?
Find den nærmeste Spar Nord-afdeling

Vi har afdelinger over hele landet og har samlet dem på et kort, så du hurtigt kan se, hvor den nærmeste afdeling ligger.

Se en oversigt over vores afdelinger her.