Et perfekt match: Sådan oplevede 35-årige Rune skiftet til Spar Nord

Lige fra første møde har banken vist, at man virkelig har et behov for at forstå sine kunder, fortæller 35-årige Rune Kjær, der her ses sammen med hustruen Line. Foto: Privat.

Kassetænkning, manglende fleksibilitet og en fastlåst måde at se sine kunder på. Sådan lød Rune Kjærs definition på en bank. Lige indtil han blev kunde i Spar Nord Holbæk.  

”Et hus i provinsen? Nej, det ønsker vi ikke at finansiere.”

Det var nogenlunde den besked, der mødte Rune Kjær og hustruen Line, da de for fire år siden kontaktede deres daværende bank med et ønske om at sælge deres lejlighed i København for at købe hus i Ringsted.

I kølvandet på den nedslående besked indhentede Rune Kjær lånetilbud fra tre forskellige banker, og her kom Spar Nord altså med det bedste tilbud.

Siden har han i Spar Nord – og især i bankrådgiveren Jimmi Kristiansen – oplevet ”et perfekt match” mellem Spar Nords måde at drive bank på og sine egne forventninger til en bank, fortæller han.

”Det var tilfældigt, at jeg landede i Spar Nord, men det er ikke tilfældigt, at jeg er blevet. Lige fra første møde har banken vist, at der bliver kigget isoleret på vores økonomi, og at man virkelig har et behov for at forstå sine kunder,” siger han og uddyber:

”For vores rådgiver Jimmi handler det meget om at se på, hvordan vi lever, og hvilke ønsker og drømme vi har som familie. Det giver følelsen af, at man bliver en aktiv medspiller som kunde, og at vi sammen med Jimmi kan finde frem til de løsninger, der passer bedst til os og til vores økonomi,” siger Rune Kjær, der arbejder som skolelærer.

Ikke bare et nej

Skiftet til Spar Nord i 2016 var ikke første gang, Rune Kjær har prøvet at skifte bank. Men det var første gang, at han oplevede at blive kunde i en bank, der ser muligheder. Han hæfter sig blandt andet ved, at et nej aldrig bare er et nej i Spar Nord.

”Jeg oplever altid, at vores idéer bliver mødt med interesse og anerkendelse. Og i tilfælde af at vores ønsker ikke kan lade sig gøre her og nu, sender Jimmi os altid hjem med konkrete forslag til forbedringspunkter, som vi kan arbejde videre med,” fortæller Rune Kjær, der sammen med hustruen Line blandt andet drømmer om en skihytte i Norge og forældrekøb til parrets tre børn.

På Rune Kjærs liste over positive ting ved at være kunde i Spar Nord står der også, at han generelt altid oplever at føle sig vigtig som kunde. Blandt andet fremhæver han, at parrets bankrådgiver altid kan huske, hvad de sidst har talt om.

”Det betyder noget, når ens bankrådgiver kan huske, hvem vi er, og hvad der optager os. For det giver følelsen af, at det også er vigtigt for banken, at vi er glade – og at de forretninger, vi laver sammen, gør os glade. Kort sagt: At vores interesser bliver sat forrest,” siger han.

Vidste du, at et bankskifte ikke kræver meget andet af dig end en række personlige oplysninger og din signatur? I artiklen nedenfor kan du se, hvor nemt det er at skifte til Spar Nord.