Gå til hovedindhold

God skik for forsikringsformidling

Spar Nord Bank A/S
Skelagervej 15
9000 Aalborg

formidler forsikringer gennem Letpension/PFA, og AP/nærpension (herunder Topdanmark) og banken yder rådgivning om forsikringsprodukter.

Virksomhedsregister
Finanstilsynet fører et offentligt register over forsikringsformidlere, der har fået tilladelse. 

Samarbejdsaftaler
Spar Nord Bank A/S har indgået en samarbejdsaftale med Letpension, og AP pension (herunder Gjensidige Forsikring og Topdanmark) om formidling af en portefølje af forsikrings- og pensionsprodukter. Udbyderne af forsikringerne er Letpension/PFA, og AP/nærpension (herunder Topdanmark), som banken således handler på vegne af.

Ejeroplysninger
Spar Nord Bank A/S ejer ikke en direkte eller indirekte andel på 10 procent eller mere af stemmerettighederne eller kapitalen i Letpension/PFA, eller AP/nærpension/ Topdanmark.

Letpension/PFA, og AP/nærpension/Topdanmark ejer ikke direkte eller indirekte en andel på 10 % eller mere af stemmerettighederne eller kapitalen i Spar Nord Bank A/S.

Rådgivning
Spar Nord Bank A/S yder rådgivning på basis af en objektiv og personlig analyse.

Spar Nord Bank har en kontraktretlig forpligtelse til at benytte PFA pension via Letpension og AP pension/Topdanmark via nærpension.

Aflønning
Spar Nord Bank A/S modtager løbende provision for alle solgte forsikringer gennem samarbejdet med Letpension/PFA, og AP Pension/Topdanmark/nærpension. Provision til banken indgår i forsikringspræmien.

Forsikringsselskaber hvori, der tegnes forsikringer:
AP/nærpension
Østbanegade 135
2100 København Ø

Gjensidige Forsikring
Lille Tornbjerg 30
5200 Odense NØ

Letpension/PFA
Sundkrogsgade 4
2100 København Ø

Topdanmark Livsforsikring
Borupvang 4
2750 Ballerup


Klagevejledning

Det er vores mål, at alle kunder i Spar Nord til enhver tid oplever nærværende, kompetent og fejlfri rådgivning - og at dette afspejler sig i kundetilfredsheden.

Skulle du alligevel være utilfreds med en sag - eller med os - håber vi, at du i første omgang vil drøfte sagen med din egen rådgiver i den lokale bank (afdeling), hvor du er kunde.

Hvis du herefter fortsat er uenig i Spar Nords behandling af din henvendelse eller resultatet heraf, kan du kontakte bankens klageansvarlige. Du kan bede din afdeling om at blive henvist, eller du kan kontakte den klageansvarlige direkte. Du kan skrive til den klageansvarlige på klageansvarlig@sparnord.dk eller Spar Nord Bank A/S, Skelagervej 15, 9000 Aalborg.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af klage over en ydelse købt online. Klage indgives på http://ec.europa.eu/odr . Ved indgivelse af klage skal bankens e-mailadresse sparnord@sparnord.dk angives.

Skulle dialogen med bankens klageansvarlige ikke føre til enighed, skal du rette din klage til Pengeinstitutankenævnet, St. Kongensgade 62, 2.sal, 1264 København K.

Ud over på Spar Nords hjemmeside fremgår klagevejledningen af Spar Nords almindelige forretningsbetingelser på de respektive forretningsenheder.

Se vilkår og regler for forsikringer