Young Money

Er du ikke kunde i Spar Nord?
Klik på nedenstående link for at blive kunde i Spar Nord. Du kan også ringe til Kundeservice på tlf. 96 34 40 03. Når du er registreret som kunde, kan du bestille Young Money via mit.sparnord.dk
Små penge gjort smart
Med Young Money har dit barns betaling aldrig været nemmere. Du kan trygt sende dit barn ned og handle – eller overføre penge uanset tid og sted. Barnet styrer sit forbrug via Young Money app'en og lærer om penges betydning undervejs. Det er små penge gjort smart.

Bestil Young Money
Dit barn får:
- En Young Money app, som dit barn styrer sit forbrug igennem
- Et Young Money kort med pinkode
- Young Money konto, som er tilknyttet kortet
Sådan kommer du i gang
Young Money universet er udviklet for børn mellem 7 og 17 år og deres forældre – og selve appen kan downloades til både iPhone og Android i App Store eller på Google Play.
Ofte stillede spørgsmål
Der kan være mange spørgsmål knyttet til Young Money. Og mange af dem går igen. Derfor finder du her svar på de mest gængse spørgsmål. Er dit spørgsmål ikke at finde? Så er du mere end velkommen til at kontakte vores kundeservice på 96 34 40 03.
Hvordan bliver mit barn kunde i Spar Nord?
Du kan ringe til bankens Kundeservice på tlf. 96 34 40 03, når du ønsker, at dit barn skal være kunde i Spar Nord. Du vil modtage et link, hvor du kan uploade legitimation mm. på dit barn.
Når barnet er registreret som kunde, kan du bestille Young Money via mit.sparnord.dk
Hvor gammel skal man være for at få et Young Money Mastercard?
Young Money universet er udviklet for børn fra 7 til og med 17 år og deres forældre.
Er dit barn mellem 13 og 17 år kan du sammen med barnet bestille en Stjerne Ung konto, Mastercard Debit samt Netbank Ung/Mobilbank.
Mit barn har allerede en konto - kan den bruges sammen med appen?
Når du bestiller Young Money til dit barn, opretter vi altid en ny konto til dit barns forbrug af lommepenge. Denne konto virker sammen med app'en. Dit barns evt. andre konti vil dermed forblive uændrede, og virker ikke sammen med app'en.
Hvad hvis vi deler forældremyndigheden?
Har begge forældre Spar Nord Netbank/Mobilbank kan barnets Young Money konto tilgås.
Kun en af forældrene kan oprette forældredelen til Young Money, og administrere barnets kode til Young Money appen.
Hvordan oprettes forældre og barn i Young Money appen?
Efter forælder har underskrevet aftale om Young Money i sin netbank, hentes appen til henholdsvis barnets og forælderens telefon/tablet.
Forælderen tilmelder sig med sit MitID i Young Money appen og opretter en adgangskode til barnet. På barnets telefon/ tablet vises QR-kode som forældre skanner med sin telefon.
Herefter kan barnet logge på sin Young Money app og følge med i saldo og bevægelser.
Appen på forældre telefonen bruges alene til at oprette adgangskode til barnets Young Money app.
Hvad, hvis mit barn mister sit Young Money kort?
Hvis kortet bliver væk, skal du spærre det hurtigst muligt ved at ringe til Nets på 44 89 27 50 eller til Kundeservice på 96 34 40 03.
Nyt kort kan genbestilles ved kontakt til din lokale bank eller via Kundeservice på 96 34 40 03 eller sparnord.dk/kundeservice.
Hvad, hvis mit barn glemmer sin kode til appen?
Du kan altid oprette en ny kode til dit barn i forældredelen til Young Money appen.
Hvordan får jeg mit barns kontoudskrifter i e-Boks?
Når vi opretter Young Money til dit barn sørger vi automatisk for, at dit barns kontoudskrifter kan leveres digitalt i e-Boks, så du nemt kan holde styr på dem.
Når du logger på e-Boks fremgår din fuldmagt til dit barns kontoudskrifter af forsiden, og du skal blot bekræfte. Når du bekræfter skal du indtaste barnets cpr.nr. som ”kode”.
Hvor stor er selvrisikoen på Young Money kort?
Da barnet er under 18 år, bliver barnets ansvar for andres misbrug af kort vurderet efter værgemålslovens regler og reglerne om umyndiges erstatningskrav. Det betyder, at selvrisikoen på 1.100 kr. ikke bruges, og at reglerne om hæftelse i lov om betalingstjenester kun anvendes, hvis de er til fordel for barnet.
Hvordan får jeg support og hjælp?
I Spar Nord Kundeservice hjælper vi dig med svar på de typiske spørgsmål, der knytter sig til din og dit barns daglige økonomi. Kundeservice sidder klar til at hjælpe dig alle hverdage fra kl. 8.00 til 20.00 og i weekenden fra kl. 10.00 – 16.00. Du kan kontakte Kundeservice på 96 34 40 03 eller sparnord.dk/kundeservice.
Young Money konto og Young Money kort er forbundne og kan ikke bestilles uafhængig af hinanden.
Hvor lang tid varer det, inden mit barn modtager sit kort?
I kan forvente, at kortet modtages inden for 10 dage efter bestilling er gennemført på mit.sparnord.dk
Modtager mit barn PIN-koden sammen med kortet?
PIN-koden fremsendes særskilt.
Kan mit barn få et Young Money kort uden at få Young Money kontoen?
Young Money konto og Young Money kort er forbundne og kan ikke bestilles uafhængigt af hinanden.
Kan mit barn få en Young Money konto uden at få Young Money kort?
Young Money konto og Young Money kort er forbundne og kan ikke bestilles uafhængig af hinanden.
Kan mit barn få Young Money appen til sin Stjerne Ung konto?
Young Money appen kan alene anvendes sammen med Young Money kontoen.
Kan Young Money appen også anvendes på tablet?
Young Money appen kan anvendes på iPad, iPhone og Android.
Kan kortet bruges til spil?
Young Money kort er som standard spærret for spil eller lignende, når forretningen har en branchekode for spillevirksomhed. Abonnementsbetalinger i den forbindelse vil være omfattet af spærring, hvis vi modtager en autorisationsforespørgsel fra forretningen.
Skal mit barn have Young Money appen for at få Young Money konto og Young Money kort?
Young Money appen er et tilbud til barn og forælder, og kan altid hentes i App Store eller Google Play, når det er relevant.
Hvilken kode skal jeg anvende for at få adgang til mit barns post i e-Boks?
Du skal anvende dit barns cpr.nr. som kode
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ønsker at ophøre med at bruge Young Money?
Hvis du ikke ønsker at anvende appen længere kan du blot fjerne den fra dit barns og din egen telefon.