Gå til hovedindhold

Tilgængeligheden gør relationen til Slagelse stærkere

7400 Slagelse · Nyhedsrummet · AUBO

I mange år har Kim Klausen haft køkkenudstilling i København, men han har valgt at vende hjem til Slagelse, hvor han oprindeligt kommer fra. Han har netop åbnet AUBO Køkken & Bad Slagelse og i den anledning etableret et samarbejde med Spar Nord på grund af den stærke og tætte relation til lokalsamfundet.

Lidt atypisk har Kim Klausen valgt at åbne butikken op midt på torvet i Slagelse på Fisketorvet i modsætning til mange andre køkkenforretninger placeret uden for byzonen. Med tilgængeligheden midt i byen håber Kim, at folk vil stoppe op for at kigge ind i forretningen til en kop kaffe, en sodavand eller et glas vin. Han har nemlig lagt stor vægt på, at kunderne nemt kan lægge vejen forbi og lade sig inspirere af stemningen i de hyggelige omgivelser, hvor køkkenmiljøerne er indrettet med alt det lokale, som Kim har kunnet opstøve fra planter, blomster, hi-fi, håndværk til billedkunst.

- Vi vil gerne have det hele til at blomstre her i midtbyen og på den måde støtte butikkerne omkring os. Jeg har boet i Slagelse i hele mit liv og har indtil åbning af butikken altid haft den samme bank erhvervsmæssigt. Over årene har jeg bemærket Spar Nords lokale opbakning, og den har jeg ikke set hos nogle andre banker. Banken giver virkelig meget tilbage til lokalsamfundet, foreninger og kulturlivet i Slagelse, og det tiltaler mig rigtig meget, fortæller Kim.

Kort proces fra tanke til handling 

Med beslutningen om at vende tilbage til byen for at drive forretning, opstod også anledningen og ønsket om at starte på en frisk, og derfor tog Kim kontakt til Spar Nord.

- Bankdirektøren skrev til mig efter ti minutter, og en halv time efter havde jeg kunderådgiver Maria Møller i røret. Det har virkelig været positivt, for tilgængelighed har ikke kendetegnet min tidligere bank, fortæller Kim.

Desuden har han fået et positivt indtryk af Spar Nords engagement i erhvervslivet, da han meldte sig ind i forskellige erhvervsnetværk i Slagelse, hvor banken også deltager aktivt.

- Her kommer Spar Nord jo også, så jeg møder både kundechef Henrik Bendix Jensen og direktør Michael Bach Rasmussen flere gange om måneden i forskellige netværk. Det er rart at mærke deres engagement og tilstedeværelse. Jeg har også kigget forbi afdelingen for lige at spørge om noget, og der har både været tid til kaffe og personlig rådgivning. Det er bestemt ikke en selvfølge i alle banker, uddyber Kim.

Banken kom til Kim

Derudover er Kim blevet overrasket over, at det ikke kun er ham, der opsøger banken, men de kommer også til ham:

- Da jeg en dag kiggede forbi banken, så spurgte de, om de måtte komme forbi butikken. Et par uger senere stod Maria Møller her sammen med direktør Michael Bach Rasmussen, og vi brugte halvanden times tid sammen, hvor jeg viste dem rundt i udstillingen og fortalte om min forretning. Det blev jeg meget glad for, da det skaber en helt anden relation og forståelse imellem os, siger Kim.

Maria Møller er både privatrådgiver og erhvervsrådgiver for Kim Klausen, og det giver også stor forståelse for helheden i hans økonomi.

- Det er meget rart, at det er den samme, jeg kan tale med om alting. Det er et stort plus, og så handler det også meget om god kemi. Hun forstår jargonen, og hvad jeg mener, når vi er i kontakt med hinanden. Her skal jeg ikke tale med en ny hver gang, for jeg havde nok 15 forskellige rådgivere i min tidligere bank over 15 år. Jeg kan heldigvis konstatere, at ancienniteten er høj i Spar Nord, så udskiftningen ikke er så stor, fortæller Kim.

Slutteligt vil Kim anbefale andre i Slagelse at tage en snak med Spar Nord af én specifik årsag:

- Tilgængeligheden! Man kan få fat på dem, og de er interesseret i ens forretning. Der er fem stjerner herfra til Spar Nord, slutter Kim.

Publiceret d.
22. marts 2024