Tilfredse erhvervskunder

”Det er særligt vores rådgivning og evne til at lytte og hjælpe, som kunderne sætter pris på”, forklarer administrerende direktør i Spar Nord Lasse Nyby om den nye undersøgelse af danske virksomheders tilfredshed med deres bank.

For fjerde år i træk indtager Spar Nord førstepladsen på den overordnede kundetilfredshed blandt erhvervskunderne i landets seks største banker i Aalunds Bank Barometer Business.

 

Analysevirksomheden Aalund har netop offentliggjort deres Bank Barometer Business for 2020, der måler tilfredsheden og loyaliteten blandt erhvervskunderne i landets seks største banker. Heraf fremgår det, at Spar Nord for fjerde år i træk indtager førstepladsen på den overordnede kundetilfredshed blandt virksomheder med mellem 10 og 499 ansatte. Spar Nord scorer højeste vurdering af alle i hele 10 af barometerets 15 parametre og ligger desuden over gennemsnittet i alle 15 parametre.

- Resultatet af undersøgelsen vidner om, at vi fortsat lykkes med vores ambition om at give nærværende rådgivning og skabe individuelle løsninger. Vi vil være Danmarks mest personlige bank, og det gennemsyrer alt, hvad vi foretager os. Hos Spar Nord tror vi derfor på, at tilstedeværelse og tilgængelighed skaber værdi, og vi er naturligvis stolte over, at vores kunder i høj grad er tilfredse med denne tilgang, siger bankdirektør for Spar, Nord Martin Kudsk Rasmussen, og supplerer:

- At være en personlig bank betyder også, at vi ikke sætter vores kunder i kasser. Vi individualiserer den rådgivning, vi giver, og vi går gerne langt for at finde den helt rigtige løsning til vores kunder. Nærvær, materialisering af personlighed og vores fysiske tilstedeværelse gør en forskel, og det er blandt årsagerne til vores gode resultater.

Spar Nord scorer i gennemsnit 8,1 point i undersøgelsen, hvor gennemsnittet for landets andre banker er 7,7 point, og det er særligt inden for kategorien rådgivning, at Spar Nord trækker fra det øvrige felt.

- Vi stiller høje krav til vores rådgiveres faglighed, da det er helt afgørende, at vi forstår den enkelte virksomheds branche og forretning. Jo bedre vi kender vores kunder, des bedre kan vi være på forkant med deres ønsker og behov. Derfor sørger vi også løbende for at mødes med vores kunder, og jeg er sikker på, at den høje faglighed opleves stærkere af kunden, når man har en kontinuerlig dialog og løbende forventningsafstemmer, forklarer Martin Kudsk Rasmussen.

I dette års analyse har Aalund tilføjet et ekstra undersøgelsesområde ”Tilfredshed med bankernes opbakning”, der måler erhvervskundernes vurdering af bankernes coronaberedskab. Også her ligger Spar Nord helt i top sammenlignet med de øvrige banker.

- Udover at vi er personlige og udlever den strategi, holder vi alle vores handlinger op imod ordentlighed og har kunden i centrum. Det betyder, at vi bakker op om vores kunder ved at være tæt på dem – også i en svær situation som COVID19. Derfor glæder det mig, at vores kunder også på dette parameter er yderst tilfredse, fortæller Martin Kudsk Rasmussen.