Gå til hovedindhold

Bedst til erhverv: Spar Nord snupper førstepladsen for 6. år i træk

Aalund 1600X900

En ualmindelig stærk bedrift. Sådan beskriver John Aalund det faktum, at Spar Nord ikke alene er lykkedes med at fastholde sin førsteplads som banken med de mest tilfredse erhvervskunder blandet landets seks største banker, men også har formået at øge sin markedsandel på erhvervsområdet.


For sjette år i træk løber Spar Nord med titlen som banken med de mest tilfredse erhvervskunder blandt landets seks største banker. Det står klart, efter analyseinstituttet Aalund Business Research netop har offentliggjort sin årlige tilfredshedsundersøgelse Bank Barometer Business 2022.

Ikke nok med at banken fastholder førstepladsen, så formår de også at øge deres markedsandel. En præstation, som af John Aalund beskrives som ualmindelig stærk.

“Det er svært ikke at være stolt over, at vi for sjette år i træk løber med æren af at være banken med de mest tilfredse erhvervskunder blandt landets største pengeinstitutetter. Det er vi utrolig stolte og taknemmelige over,” fortæller bankdirektør Martin Kudsk Rasmussen og fortsætter:

“Vi skylder endnu en gang vores kunder en stor tak for den tillid og tiltro de udviser til os og for det samarbejde, som vi har med dem. Det er af stor betydning for os og vidner i al beskedenhed om, at vi fortsat lykkes med at sikre høj faglighed i vores rådgivning og samtidig skabe individuelle løsninger for den enkelte kunde.”

Af analysen fremgår det, at Spar Nord indtager førstepladsen på den overordnede kundetilfredshed blandt virksomheder med mellem 10 og 499 ansatte. Spar Nords markedsandel vokser i samme periode fra 7,1 til 9 procent, hvilket er en udsædvanelig bedrift sammenholdt resultaterne for de fem andre banker i undersøgelsen.

“Tallene viser med al tydelighed, at vores insisteren på lokal tilstedeværelse og decentral beslutningskraft virker og giver kunderne værdi. Naturligvis i kombination med vores høje krav til faglighed. Med nærhed og kompetencer formår vi at sætte os i kundernes sted og dermed forstå den enkelte virksomheds branche og forretning,” forklarer Martin Kudsk Rasmussen.

Tilfredshedsundersøgelsen har også undersøgt kundernes loyalitet og villighed til at anbefale sin bank til andre. Her lander Spar Nord en NPS-score på hele 23 point, hvilket – uden sammenligning – er den højeste vurdering blandt de seks største banker. Derudover har analysen som noget nyt i år spurgt kunderne om, hvorvidt de oplever, at deres bank både er der i med- og modgang, og også her placerer Spar Nord sig bedst.

Spar Nords ambition om at være Hele byens bank, afspejler sig også i, hvor servicemindede erhvervskunderne opfatter banken. Her scorer Spar Nord igen højest af alle, med en overordnet score på 8,8 – en del over gennemsnittet blandt de seks banker på 7,5.

Publiceret d.
16. september 2022