Spar Nord er nu en del af Nykredit-koncernen. Er du kunde i banken, kan du læse mere om, hvad det betyder for dig →

Amanda og Andreas skiftede til Spar Nord og fik en bank i øjenhøjde

4171 Næstved · Nyhedsrummet · Kundecase · Amanda Og Andreas

Som førstegangskøber af en bolig er der meget, man skal vide, og mange forhold, man skal være opmærksom på. Det kan Amanda Lind Pejtersen og Andreas Walther Lundstedt skrive under på. Det var derfor vigtigt for parret at finde en bank, der kunne yde kompetent rådgivning og samtidig møde dem i øjenhøjde. Det fandt de hos Spar Nord Næstved. Læs om deres oplevelse her.

Amanda Lind Pejtersen og Andreas Walther Lundstedt havde et stort ønske om at finde et hus i Fensmark, lidt nord for Næstved, hvor de begge har boet en stor del af deres liv. Men som i mange andre dele af landet er huspriserne her steget kraftigt over de seneste år, og Amanda og Andreas besluttede sig derfor for at finde et ældre hus og renovere det.

– Beliggenheden betød meget for os, så ved at renovere et eksisterende hus kunne vi holde vores budget og samtidig få lov til at sætte vores eget præg på boligen. Vi føler faktisk, vi har fået mere for pengene ved at renovere selv, fortæller parret.

På udkig efter en ny bank

Med et huskøb og en renovering kommer også mange spørgsmål og mange forhold, man skal tage stilling til, og det er derfor vigtigt at have en kompetent og pålidelig sparringspartner på sidelinjen. For Amanda og Andreas blev denne sparringspartner deres nye rådgiver, Jesper Falster, fra Spar Nord Næstved.

– Vi fik desværre en rigtig dårlig behandling i vores tidligere bank, så vi gik på udkig efter en ny bank og indhentede lånetilbud fra blandt andet Spar Nord. Vi fandt i den forbindelse ud af, at Jesper, som tidligere har været vores rådgiver, nu var i Spar Nord. Vi var rigtig glade for ham, så vi tænkte, vi skulle være kunder hos ham igen, fortæller Amanda og Andreas, som også fandt Spar Nords vilkår og realistiske tilgang til førstegangskøbere særligt attraktiv.

En overskuelig og forståelig proces

– Vores rådgiver har været enormt hjælpsom og har været god til at sætte tingene i perspektiv for os. Hele købs- og renoveringsprocessen har været overskuelig, og budgetter og lån er blevet sat forståeligt op, så vi har følt os hørt og inddraget, fortæller parret.

Udover at blive hørt og inddraget har det også været vigtigt for Amanda og Andreas, at deres rådgiver har været tilgængelig under renoveringsprocessen:

– Vi har oplevet en gensidig tillid, og vores rådgiver har hele vejen igennem været på pletten, når vi har skrevet til ham og sendt fakturaer til betaling. Det samme gjorde sig gældende, da vi manglede penge i slutningen af processen. Her var det ikke noget problem at låne ekstra penge.

– Vi har hele vejen igennem haft så god en mavefornemmelse og følt, at vi bliver set og hørt. Vi er virkelig blevet mødt i øjenhøjde!

 

Drømmer du om flere m2, et nyt tag eller wellness på badeværelset?

Kontakt kunderådgiver Jesper Falster, Spar Nord Næstved, på 55 75 03 67 eller på e-mail jfa@sparnord.dk og hør, hvordan vi kan hjælpe dig i mål med dine boligdrømme.

Publiceret d.
15. februar 2022