Velkommen fra BankNordik til Spar Nord

Vi er glade for at kunne byde alle kunder fra BankNordik velkommen til Spar Nord. Her på siden kan du se, hvad du skal være opmærksom på i forbindelse med, at vi har flyttet dine bankforretninger til Spar Nord.

Kom godt i gang

Det skal du vide


Samme rådgiver
Du får samme rådgiver, som du har haft tidligere.


Ny netbank
 
I weekenden 19.-20. juni er dine bankforretninger flyttet til Spar Nord. Det betyder, at du ikke længere kan gå i BankNordiks netbank – i stedet skal du logge på Spar Nords netbank.


Nye betalingskort

Du skal have nye betalingskort. Dine eksisterende betalingskort vil virke frem til 1. september. Det gælder dog ikke Mastercard Debit, hvor du modtager et nyt kort med posten. Efter 21. juni skal du logge på Mit Spar Nord, hvor du vil blive guidet igennem en proces, hvor du kan vælge de kort, der passer til dig.

Tip: I både net- og mobilbanken kan du få overblik over alle dine abonnementer, og med et enkelt klik kan du opsige de abonnementer, du alligevel ikke bruger

Kom godt i gang med din digitale bank

Som kunde i Spar Nord får du digitale løsninger, der gør det nemt og enkelt for dig at ordne dine bankforretninger og bevare overblikket over din økonomi. Her kan du se, hvordan du hurtigt kommer i gang med netbank, mobilbank og Mit Spar Nord.

Det får du:

  1. Netbank – hvor du har overblikket over din økonomi og kan gå i banken hjemmefra og ordne de fleste ting
  2. Mobilbank – hvor du har din økonomi lige ved hånden og kan ordne banksagerne med et hurtigt swipe
  3.  Mit Spar Nord – hvor du blandt andet kan se og aktivere dine fordele, bestille nye betalingskort og tilmelde dig cashback, som giver kontante fordele og penge retur på din konto
  • 1. Netbank

  • 2. Mobilbank

  • 3. Mit Spar Nord

1. Netbank

  1. Log på netbank med dit NemID på sparnord.dk/netbank/privat
  2. Klik på ‘Du har modtaget nye aftaler, som du skal godkende’  
  3. Læs og godkend nye aftaler  
  4. Klik ‘Næste’ og godkend med dit NemID  
  5. Log af netbank og log på igen for at aktivere aftalen endeligt

Har du spørgsmål til net- eller mobilbank, så kontakt Netbanksupport på 96 34 40 06. Har du behov for hjælp til kort eller andre af bankens produkter, så kontakt Kundeservice.

Spørgsmål og svar

Vi har samlet svarene fordelt på emner på spørgsmål i forbindelse med skiftet fra BankNordik til Spar Nord.

Har du alligevel spørgsmål, som du ikke finder svar på i FAQ’en, er du altid velkommen til at kontakte os.

  • Kort og konti

  • Net- og Mobilbank

  • Min afdeling

  • Breve og e-Boks

  • Pension

  • Fordelsprogram

  • Priser

  • Hvad sker der med mit Mastercard Debit fra BankNordik?
  • Hvor længe kan jeg bruge mit gamle kort fra BankNordik?
  • Jeg har et Mastercard Debit og kan se et nyt kontonummer i netbanken – hvorfor det?
  • Hvorfor er det reg.nr., der står på mit VisaDankort fra BankNordik ikke det samme, som det der står i netbanken?
  • Er min NemKonto blevet overført til Spar Nord?
  • Kan jeg få samme pinkode til mine nye betalingskort?
  • Hvorfor kan jeg ikke læse PIN-koden, jeg har fået tilsendt til mit nye Mastercard Debit?
  • Hvornår sker næste overførsel til min Mastercard konto?
  • Hvordan tilføjer jeg mit Mastercard Debit til Apple Pay eller Google Pay?
  • Skal jeg have nye kontonr.?
  • Hvor for har børn og unge ikke modtaget et nyt kort?
  • Hvordan aktiverer jeg mit nye debit og/eller kreditkort?
  • Hvordan finder jeg gamle dokumenter fra BankNordik Netbankarkiv?
  • Hvor finder jeg nemt et overblik over de nye Spar Nord kort, fx dækningsoversigter, fakta og forbrugsgrænser?
  • Hvad gør jeg med mine gamle betalingskort, når jeg modtager mine nye betalingskort? Skal jeg spærre de gamle kort eller kan jeg bare smide dem ud?
  • Hvad er geografisk sikkerhed?
  • Jeg har fået besked om, at jeg skal bestille nyt betalingskort? Hvordan gør jeg?
  • Hvordan knytter jeg mit Mastercard Debit til en bestemt konto?
  • Hvorfor er det reg.nr., der står på mit Visa Dankort fra BankNordik ikke det samme, som det der står i netbanken?

Hvad sker der med mit Mastercard Debit fra BankNordik?

Dit Mastercard Debit fra BankNordik er lukket 18. juni kl. 19.

I stedet har du modtaget et nyt kort (medmindre du er orienteret om andet pr. brev), der erstatter det gamle. Du burde også have modtaget en ny PIN-kode med posten.

Ingen kontonummer på kortet

Der står ikke noget kontonummer på dit nye kort, fordi det skulle fungere i weekenden, hvor vi flyttede alle kunders økonomi. Her virkede kortet med en midlertidig konto. Nu er det igen knyttet til den oprindelige konto.

Kortets konto kan altid ses i net og mobilbanken under kortlisten.

  • Hvad sker der med mit Mastercard Debit fra BankNordik?

    Dit Mastercard Debit fra BankNordik er lukket 18. juni kl. 19.

    I stedet har du modtaget et nyt kort (medmindre du er orienteret om andet pr. brev), der erstatter det gamle. Du burde også have modtaget en ny PIN-kode med posten.

    Ingen kontonummer på kortet

    Der står ikke noget kontonummer på dit nye kort, fordi det skulle fungere i weekenden, hvor vi flyttede alle kunders økonomi. Her virkede kortet med en midlertidig konto. Nu er det igen knyttet til den oprindelige konto.

    Kortets konto kan altid ses i net og mobilbanken under kortlisten.

  • Hvor længe kan jeg bruge mit gamle kort fra BankNordik?

    Hævekort, VisaDankort og Dankort virker indtil 1. september 2021, hvorefter de vil blive spærret. Mastercard er allerede spærret og vil blive erstattet af et nyt fra Spar Nord senest uge 26. Du vil modtage et nyt kort i løbet af august – eller du kan selv bestille et nyt kort på Mit Spar Nord.

  • Jeg har et Mastercard Debit og kan se et nyt kontonummer i netbanken – hvorfor det?

    Det midlertidige kontonummer, som var knyttet til kortet i weekenden, da din bankforretning blev flyttet, kan du stadig se i netbanken – men kontoen vil automatisk blive slettet i begyndelsen af juli. Hvis der er penge på den midlertidige konto, vil de blive flyttet til den oprindelig konto.

  • Hvorfor er det reg.nr., der står på mit VisaDankort fra BankNordik ikke det samme, som det der står i netbanken?

    Det korrekte reg.nr. kommer til at stå på dit nye kort fra Spar Nord, som du får tilsendt i løbet af august eller selv kan bestille på Mit Spar Nord.

  • Er min NemKonto blevet overført til Spar Nord?

    Ja, det er sket helt automatisk, og du skal ikke foretage dig noget.

  • Kan jeg få samme pinkode til mine nye betalingskort?

    Ja, når du bestiller et nyt kort i Mit Spar Nord, kan du vælge at beholde din gamle PIN-kode fra Dankort og VisaDankort fra BankNordik, hvis du ønsker det.

  • Hvorfor kan jeg ikke læse PIN-koden, jeg har fået tilsendt til mit nye Mastercard Debit?

    For at din nye PIN-kode ikke kan aflures gennem konvolutten, er den skrevet på en måde, der kan være svær at læse. Du skal derfor holde PIN-koden op mod lyset eller lægge den på en hvid baggrund, så er den lettere at læse.

  • Hvornår sker næste overførsel til min Mastercard konto?

    Dit forbrug på din Mastercard konto afregnes næste gang den 2. august med saldoen pr. 15. juli.

    I Spar Nord sker opgørelse af det månedlige forbrug nemlig hver den 15. i en måned. Ønsker du at nulstille din Mastercard konto inden august, kan du selv gøre det ved at benytte ’overfør’ i netbank.

  • Hvordan tilføjer jeg mit Mastercard Debit til Apple Pay eller Google Pay?

    Hvis du ønsker at tilføje dit nye Mastercard Debit fra Spar Nord til Apple Pay eller Google Pay, så finder du vejledninger her:

  • Skal jeg have nye kontonr.?

    Ganske få vil opleve, at de får nye kontonumre. Hvis du er en af dem vil du få direkte besked, og så skal du blot huske at opdatere dit kontonummer hos f.eks. din arbejdsgiver, eventuelle lejere samt andre relevante steder. Erhvervskunder skal også huske at opdatere kontonumre på bl.a. hjemmeside, fakturaer og blanketter.

  • Hvor for har børn og unge ikke modtaget et nyt kort?

    Er du forældre til et barn mellem 7 og 13 år skal du bestille Young Money. Med Young Money kan dit barn styre sit forbrug med Young Money-appen og lære om penges betydning undervejs.

    Læs mere og bestil Young Money.

  • Hvordan aktiverer jeg mit nye debit og/eller kreditkort?

    Du finder informationer om kortaktivering i det brev, der følger med dit nye kort. Du kan nemlig både aktivere kortet direkte via din nye netbank/mobilbank, men kan også bruge den telefonservice hos Nets, der er beskrevet i guiden til i brevet. Hvis du ønsker at bestille andre eller nye kort debit og/eller kreditkort, kan du altid gøre det via Mit Spar Nord, som du kan logge på med NemID fra den 21. juni.

    Gå til Mit Spar Nord.

  • Hvordan finder jeg gamle dokumenter fra BankNordik Netbankarkiv?

    Du kan selv rekvirere dine dokumenter fra BankNordik Netarkiv ved at udfylde formularen (kræver login). Vær opmærksom på, at der kan gå op til 4 uger fra du bestiller, til du modtager dokumenterne i en netbankbesked.

  • Hvor finder jeg nemt et overblik over de nye Spar Nord kort, fx dækningsoversigter, fakta og forbrugsgrænser?

    Du finder flere kortinformationer under ”Det med småt”. Her kan du blandt andet se:

    1. Kortoversigt med udvalgte Spar Nord kort
    2. En sammenligning af rejseforsikringsdækninger samt bankens
    3. Forbrugsgrænser på en række kort
  • Hvad gør jeg med mine gamle betalingskort, når jeg modtager mine nye betalingskort? Skal jeg spærre de gamle kort eller kan jeg bare smide dem ud?

    Dine nuværende kort kan bruges til og med 1. september 2021. Efter den 1. september kan dine kort fra BankNordik ikke længere anvendes og bør destrueres.

  • Hvad er geografisk sikkerhed?

    Du kan på alle Mastercard og Visa kort gøre brug af forskellige former for landespærringer og kategori spærringer, så dit kort er tilpasset dit behov og forbrug. Hvis du fx aldrig handler i udlandet eller på udenlandske webshops, kan du vælge, at kortet ikke må benyttes i (udvalgte dele af) udlandet - dette kan du til- og fravælge i din mobil- eller netbank. Du kan også lukke for alt nethandel, spil eller pengeautomater.

  • Jeg har fået besked om, at jeg skal bestille nyt betalingskort? Hvordan gør jeg?

    Fra den 21. juni kan du selv bestille nye betalingskort på Mit Spar Nord. Du modtager en mail, når du kan logge på Mit Spar Nord.

  • Hvordan knytter jeg mit Mastercard Debit til en bestemt konto?

    Har du problemer med at finde den rette konto (fx ’madkonto’, ’udgiftskonto’, ’fællesbudget’ osv.) som dit Mastercard Debit skal knyttes til, så kan Kundeservice hjælpe – kontakt dem på tlf. 9634 4003.

  • Hvorfor er det reg.nr., der står på mit Visa Dankort fra BankNordik ikke det samme, som det der står i netbanken?

    Det korrekte reg.nr. kommer til at stå på dit nye kort fra Spar Nord, som du får tilsendt i løbet af august eller selv kan bestille på Mit Spar Nord.

Lad os hjælpe dig

Har du spørgsmål omkring dit skifte til Spar Nord? Du kan med fordel tage fat i din personlige rådgiver ved at sende en besked i netbanken. Ellers sidder Kundeservice klar til at hjælpe dig godt videre:

Mandag: 9.00-16.00
Tirsdag: 9.00-16.00
Onsdag: 9.00-16.00 
Torsdag kl. 9.00-17.00
Fredag: 9.00-16.00

96 34 40 03

velkommentil@sparnord.dk