Velkommen til Spar Nord

Spar Nord har rødder helt tilbage til 1824 og er i dag Danmarks 5. største bank. På mange måder er vi præcis det, der forventes af en bank – og alligevel ikke helt. Vi er lokalt forankret og prioriterer de personlige relationer højt. Den personlige relation er nemlig forudsætningen for, at vi i fællesskab kan sammensætte gode og bæredygtige løsninger for dig som kunde. Vi ser frem til samarbejdet og glæder os til at lære dig at kende.

Her er alt hvad du skal vide
FAQ

Alt det du skal vide om skiftet

Har du spørgsmål omkring dine betalingskort, din nye netbank, din NemKonto eller lignende, kan du finde svarerne på de oftest stillede spørgsmål i vores FAQ her.

Det med småt

Forretningsbetingelser

Vi har gjort det nemt for dig som ny kunde i Spar Nord. Vi har nemlig samlet alle juridiske dokumenter såsom priser og vilkår, forretningsbetingelser, kortbetingelser mv. i én og samme oversigt. 

Tilmeld vigtige nyheder
på SMS/e-mail

Tilmeld dig og få besked via e-mail eller SMS, når der er relevante oplysninger i forbindelse med dit bankskifte. Er du tilmeldt, får du løbende de vigtigste oplysninger serveret direkte i din indbakke, så du kan holde dig helt opdateret på forhold, der vedrører din bankforretning, konti, betalingskort mv. Du vil eksempelvis modtage følgende:

  • Quickguides til at komme i gang med din nye net- og mobilbank
  • Informationer om dit nye/dine nye betalingskort
  • Varsling om vigtige datoer og ændringer
  • Nyt fra Spar Nord
  • Og meget meget mere

Tilmeldingen er gratis, og du kan til enhver tid afmelde dig nyhedslisten igen via de sendte e-mails/SMS’er. Dine oplysninger behandles fortroligt og vil kun blive anvendt i forbindelse med udsendelse af informationer angående skiftet fra BankNordik til Spar Nord. Du kan læse meget mere om Spar Nords privatlivspolitik her.

Fordelsprogram

Attraktive fordele med StjernePLUS

Det skal kunne betale sig at samle sine forretninger. Derfor har vi med Spar Nords fordelsprogram StjernePLUS samlet en række attraktive fordele for dig som fordelskunde. Udover færre og lavere gebyrer i hverdagen får du også bedre priser på udvalgte produkter, rabat på en lang række attraktioner for hele familien, gratis formueoverblik med Spar Nord Horisont og meget mere. Hvis ikke du allerede er fordelskunde, kan du se nedenfor, hvordan du bliver det.

  • StjernePLUS er for alle

  • De bedste vilkår

StjernePLUS er for alle

I Spar Nord mener vi, at alle skal have mulighed for gode vilkår. Derfor har vi gjort det let at blive StjernePLUS-kunde. Det kræver bare, at du har en sund økonomi, og at du samler tre ud af fem bankprodukter hos os.

Oftest stillede spørgsmål

Vi har samlet svarene på de oftest stillede spørgsmål i forhold til skiftet fra BankNordik til Spar Nord. Dermed kan du nemt og hurtigt finde svar på dine spørgsmål. Har du spørgsmål, som ikke findes i vores FAQ, er du altid velkommen til at kontakte kundeservice direkte på tlf. 76 97 80 18 .

  • Min konto

  • Kort

  • Kontanter

  • Pension

  • Net- og Mobilbank

  • Fordelsprogram

  • Priser

  • Skal jeg have nye kontonr.?
  • Kan jeg forvente fortsat at have den samme rådgiver?
  • Vil min lokale afdeling stadig være at finde det samme sted?
  • Jeg modtager breve fra BankNordik i e-Boks. Vil jeg fortsat gøre det?
  • Jeg har modtaget brev - jeg har ikke konto i BankNordik
  • Jeg har ikke modtaget brev om mine konti i BankNordik

Skal jeg have nye kontonr.?

Ganske få vil opleve, at de får nye kontonumre. Hvis du er en af dem vil du få direkte besked, og så skal du blot huske at opdatere dit kontonummer hos f.eks. din arbejdsgiver, eventuelle lejere samt andre relevante steder. Erhvervskunder skal også huske at opdatere kontonumre på bl.a. hjemmeside, fakturaer og blanketter.

  • Skal jeg have nye kontonr.?

    Ganske få vil opleve, at de får nye kontonumre. Hvis du er en af dem vil du få direkte besked, og så skal du blot huske at opdatere dit kontonummer hos f.eks. din arbejdsgiver, eventuelle lejere samt andre relevante steder. Erhvervskunder skal også huske at opdatere kontonumre på bl.a. hjemmeside, fakturaer og blanketter.

  • Kan jeg forvente fortsat at have den samme rådgiver?

    Ja, du vil stadig have den samme rådgiver.

     

  • Vil min lokale afdeling stadig være at finde det samme sted?

    I Spar Nord lægger vi vægt på lokal tilstedeværelse. Derfor kan du trygt regne med, at der også fremover vil være en Spar Nord-afdeling i nærheden af dig, ligesom du beholder din nuværende rådgiver. Dog har vi enkelte lokationer, hvor det giver mening at sammenlægge to afdelinger. I Odense, Aarhus, Frederiksberg og Kolding, vil du dermed kunne finde din nuværende afdeling på en ny adresse inden længe. Du kan altid finde en oversigt over din nærmeste Spar Nord afdeling.

  • Jeg modtager breve fra BankNordik i e-Boks. Vil jeg fortsat gøre det?

    For at sikre, at dine dokumenter og oplysninger fra banken samles ét sted, vil du fra 19. juni automatisk være tilmeldt e-Boks i Spar Nord. Ønsker du ikke at modtage din post fra Spar Nord i e-Boks, skal du efter 21. juni kontakte Kundeservice eller sende en e-mail til sparnord@sparnord.dk og bede om at få det ændret.

  • Jeg har modtaget brev - jeg har ikke konto i BankNordik

    Varslingsbrevene er udsendt med baggrund i de data, som Spar Nord pr. 1. februar modtog i forbindelse med overtagelsen af BankNordik i Danmark. Ved at sende en e-mail til velkommentil@sparnord.dk vil du kunne få oplyst, hvad dine relationer til BankNordik var pr. 1. februar.

  • Jeg har ikke modtaget brev om mine konti i BankNordik

    Varslingsbrevene er afsendt så de skulle være fremme den 19. marts i E-Boks eller som fysisk post. Har du ikke modtaget brevet, kan du kontakte os på velkommentil@sparnord.dk, og vi vil sørge for, at brevet vil blive gensendt.

Support

Lad os hjælpe dig

Har du spørgsmål omkring skiftet til Spar Nord? Du kan med fordel tage fat i din personlige rådgiver ved at sende en besked i netbanken. Ellers sidder vi klar i Kundeservice til at hjælpe dig godt videre. Du kan altid kontakte os via e-mail, og du kan fange os på telefon i følgende tidsrum:

Mandag til fredag fra kl. 9.00-16.00. 
Torsdag fra kl. 9.00-17.00.

@ velkommentil@sparnord.dk

76 97 80 18