Mastercard

Med et Spar Nord Mastercard på hånden får du en masse fordele, når du handler både i butikker og på nettet. Husk, som Stjernekunde i Spar Nord behøver et Mastercard ikke at koste dig noget. Vil du have en rejseforsikring tilknyttet dit Mastercard, kan du få det fra kun 395 kr. om året.

Badering

Et Mastercard fra Spar Nord er fyldt med gode fordele, når du handler i butikker og på nettet. Du får mere sikkerhed, ekstra kredit og længere garanti. Du kan få:

  • Gratis kredit i op til 45 dage
  • Prissikring i 90 dage
  • Forsikring ved skader på produktet i 90 dage
  • 3 års reklamationsret
  • Årsrejseforsikring med verdensdækning
  • Indsigelse på korttransaktioner
  • Rejseforsikring i hele verden for kortholder, ægtefælle/samlever og børn under 24 år
  • Forbrugsgrænser på kort
  • Nu også sikring ved ID-tyveri
  • Sikker nethandel med Verified by Visa og Mastercard ID Check
  • Fordele ved køb
  • Mastercard Travel Ung
  • Rentefri kredit

Indsigelse på korttransaktioner

Som kortholder har du i en række situationer mulighed for at få tilbageført en betaling. Opdager du for eksempel, at der har været korttransaktioner på din konto, du ikke kan godkende, eller har du ikke modtaget varer eller services, som du har købt med dit kort, kan du gøre indsigelse.

Klik her

  • Indsigelse på korttransaktioner

    Som kortholder har du i en række situationer mulighed for at få tilbageført en betaling. Opdager du for eksempel, at der har været korttransaktioner på din konto, du ikke kan godkende, eller har du ikke modtaget varer eller services, som du har købt med dit kort, kan du gøre indsigelse.

    Klik her

  • Rejseforsikring i hele verden for kortholder, ægtefælle/samlever og børn under 24 år

    Dit Spar Nord MasterCard kan udstyres med en solid rejseforsikring, der dækker for kortholder, ægtefælle/samlever og børn under 24 år i hele verden. Du kan selv vælge den pakke, der passer dig bedst, men fælles for Spar Nord MasterCards rejseforsikringer er, at dækningen er usædvanligt god, og at det er meget nemt at få hjælp, når det gælder.

    Har du spørgsmål til rejseforsikringen er du velkommen til at kontakte If direkte på telefon 70 13 13 34 hverdage mellem kl. 8.30-16.00.

    Læs mere

     

  • Forbrugsgrænser på kort

    Her finder du et overblik over forbrugsgrænser på Spar Nords Visa/Dankort, Mastercard kreditkort og Mastercard Debit kort.

    Læs mere

  • Nu også sikring ved ID-tyveri

    ID-tyveriforsikringen dækker dig som kortholder med juridisk bistand m.m. op til 100.000 kroner, hvis en anden person misbruger din identitet til eksempelvis oprettelse af lån eller køb af varer. Herunder dækkes tabt arbejdsfortjeneste med op til 15.000 kroner.

  • Sikker nethandel med Verified by Visa og Mastercard ID Check

    Opret dig allerede i dag og opnå en mere sikker nethandel. Det er blevet nemmere at handle i forretninger, der er tilmeldt de internationale sikkerhedsstandarder Verified by VISA og Mastercard ID Check.

    Opret din kode hos Nets og læs mere om den internationale sikkerhedsstandard og se hvilke skærmbilleder, du vil møde, når du handler i en forretning tilsluttet Verified by Visa og/eller Mastercard ID Check.

    Læs mere

  • Fordele ved køb

    Er du privatkunde i Spar Nord får du en række gratis fordele med dit Spar Nord MasterCard, der gør dit køb sikrere og billigere. Eksempelvis 90 dages forsikring af dit køb (mod tyveri, skade, etc.), 90 dages prissikring, der dækker differencen, hvis du finder varen billigere hos en anden udbyder, udvidet reklamationsret, der fortsætter 3 år efter den normale reklamationsret er udløbet. Dermed har du op til 5 års reklamationsret på dine køb.

  • Mastercard Travel Ung

    Er du mellem 13 og 27 år, har du mulighed for at vælge en omfattende rejseforsikring - den kalder vi 'Travel Ung'. Rejseforsikringen kan både tilknyttes et Mastercard guldkort eller Mastercard Debit guldkort. Mastercard Travel Ung koster 295 kr. om året.

  • Rentefri kredit

    Når du vælger et Spar Nord MasterCard, får du en rentefri kredit på 30-50.000 kr. Kredittens størrelse aftales med din rådgiver. Vores rentefri kredit gælder i op til 45 dage, og det gør din økonomi mere fleksibel.

Når du bruger dit Mastercard i udlandet

Du kan sædvanligvis anvende dit Spar Nord Mastercard alle steder i udlandet, hvor der skiltes med det. Er du i tvivl, så spørg stedet, inden du handler. Du finder en søgemaskine over pengeautomater i hele verden på www.mastercard.dk.

Oplever du problemer med at bruge dit Spar Nord Mastercard i udlandet, kan du døgnet rundt ringe til Nets' Kundeservice på telefon +45 44 89 29 29, alternativt i Spar Nords åbningstid på telefon +45 96 34 40 03.

  • Har du brug for at spærre dit Spar Nord-kort?
  • Hvordan er jeg stillet, hvis min rejsearrangør/flyselskab er gået konkurs?
  • Mit betalingskort er bortkommet. Hvordan spærrer jeg det?
  • Jeg har brug for hjælp. Hvordan kontakter jeg If Assistance?
  • Jeg har et spørgsmål til brugen af min If-rejseforsikring på mit Spar Nord Mastercard.
  • Hvordan får jeg en Verified by VISA & Mastercard ID check og Dankort Secured by Nets?
  • Hvordan får jeg rabat på billeje med Avis og Hertz?
  • Hvornår opgøres og afregnes forbruget på mit Mastercard?
  • Blanketter til anmeldelse af skade
  • Rejsecertifikat til brug for visumansøgning til Rusland og Cuba
  • Hvilke tillægsforsikringer kan jeg få til mit Spar Nord Mastercard?
  • Skal rejsen være betalt med kortet, før rejseforsikringen dækker?
  • Kan ægtefælle/samlever og børn rejse alene uden kortholder?
  • Dækker rejseforsikringen i hele verden?
  • Hvilke rejsetyper er omfattet? Studierejse? Frivilligt arbejde? Skiferie?
  • Hvem skal kontaktes ved skade?
  • Er kroniske lidelser dækket?
  • Kan man tilkøbe ekstra dage?

Har du brug for at spærre dit Spar Nord-kort?

Spær dit kort i din Mobilbank eller Netbank, via Spar Nord Kundeservice på 96 34 40 03 eller Nets Kundeservice på 44 89 29 29.

  • Har du brug for at spærre dit Spar Nord-kort?

    Spær dit kort i din Mobilbank eller Netbank, via Spar Nord Kundeservice på 96 34 40 03 eller Nets Kundeservice på 44 89 29 29.

  • Hvordan er jeg stillet, hvis min rejsearrangør/flyselskab er gået konkurs?

    Hvis din rejsearrangør/flyselskab er gået konkurs inden afrejse:

    1. Lav en Kortindsigelse på www.sparnord.dk/indsigelse og vælg Indsigelsesblanketten "Jeg har ikke modtaget de bestilte varer eller ydelser".
    2. Kontakt rejsebureauet med henblik på ombookning af billet
    3. Hvis du har rejseforsikring på dit Mastercard kan du kontakte If på 70 131334.


    Hvis din rejsearrangør/flyselskab er gået konkurs efter afrejse:

    1. Kontakt rejsebureauet med henblik på ombookning af billet
    2. Hvis du har rejseforsikring på dit Mastercard kan du kontakte If på 70 131334.
  • Mit betalingskort er bortkommet. Hvordan spærrer jeg det?

    Der er flere muligheder for at spærre dit kort. Vi anbefaler, at du benytter din Mobilbank eller Netbank. Fra forsiden vælges "Kort", vælg herefter kortet, der skal spærres og tryk på "Spær kort" knappen. Det lukker kortet omgående. Herefter kontakter du Spar Nord Kundeservice på 96 34 40 03 og aftaler det videre forløb.

    Du er også altid velkommen til at kontakte Spar Nord Kundeservice på 96 34 40 03 for at få kortet spærret. Kundeservice står klar til at hjælpe alle hverdage fra kl. 8.00 til 20.00 og i weekenden fra kl. 11.00 til 17.00.

    Alternativt kan du ringe til Nets på 44 89 29 29 hele døgnet.

  • Jeg har brug for hjælp. Hvordan kontakter jeg If Assistance?

    If Assistance svarer hele døgnet på +45 70 13 13 34.

  • Jeg har et spørgsmål til brugen af min If-rejseforsikring på mit Spar Nord Mastercard.

    If Kundeservice svarer på alle hverdage fra kl. 8.30 til 16.00 på 70 13 13 34.

  • Hvordan får jeg en Verified by VISA & Mastercard ID check og Dankort Secured by Nets?

    Du tilmelder dig Verified by VISA & MasterCard ID check og Dankort Secured by Nets på Nets' hjemmeside.

  • Hvordan får jeg rabat på billeje med Avis og Hertz?
  • Hvornår opgøres og afregnes forbruget på mit Mastercard?

    Banken beregner forbruget  pr. den 15., eller førstkommende bankdag derefter, i måneden før beløbet skal betales. Beløbet afregnes den 1. hver måned.

  • Blanketter til anmeldelse af skade
    Er du i udlandet og har brug for hjælp nu!
    Har du en akut skade, skal du kontakte If Assistance, som har døgnåbent - 24 timers service.

    Ring: 70 13 13 34
    Mail: rejseassistance@if.dk

    Spørgsmål til anmeldt skade
    Har du en ikke akut skade eller spørgsmål til en anmeldt skade, skal du kontakte If Rejseskade.

    Åbningstider: Alle hverdage mellem kl. 8.30 og 16.00

    Ring: 36 87 45 25
    Mail: rejseforsikring@if.dk


    Du kan anmelde en skade her
    .

  • Rejsecertifikat til brug for visumansøgning til Rusland og Cuba

    Du kan bestille et rejsecertifikat i forbindelse med rejser til lande, som kræver det.

    Cuba kræver ved indrejse, at kortholder kan fremvise et certifikat (skriftlig bekræftelse) på, at kortholder har en gyldig rejseforsikring.

    Rusland kræver ved ansøgning om turistvisum, at der vedlægges et certifikat (skriftlig bekræftelse) på, at kortholder har en gyldig rejseforsikring. 

    Udfyld rejsecertifikat her.

    Har du spørgsmål i forbindelse med udstedelse af certifikater, kan Spar Nord Kortservice kontaktes på telefon 9634 4300 eller på mail kortservice@sparnord.dk

  • Hvilke tillægsforsikringer kan jeg få til mit Spar Nord Mastercard?

    Du har mulighed for at tegne tillægsforsikringer til den rejseforsikring, som er tilknyttet Spar Nord MasterCard. Det betyder, at du kan tilpasse dit forsikringsbehov selv ved store rejser og længere ophold i udlandet.

    Vælg mellem:

    • Udvidelse af Rejsedage ud over de 60 dage
    • Udvidelse af Afbestillingssummen
    • Udvidelse af Erstatningsrejse- og feriekompensationssum

    Du tegner tillægsforsikringerne direkte hos If Forsikring ved at benytte bestillingsblanketten. Priser og betingelser står i blanketten.

    Bestilling af tillægsforsikringer

    Har du spørgsmål til tillægsforsikringerne, kan If kontaktes på telefon 70 13 13 34 på hverdage mellem kl. 8.30-16.00.

  • Skal rejsen være betalt med kortet, før rejseforsikringen dækker?

    Nej, rejsen behøver ikke være betalt med Mastercard, for at din rejseforsikring dækker.

  • Kan ægtefælle/samlever og børn rejse alene uden kortholder?

    Har du MasterCard Privat Plus eller MasterCard Business, kan ægtefælle/samlever og børn under 24 år rejse på individuelle rejser uden kortholder. Børn under 24 år, der rejser uden kortholder, er dækket af ungdomsdækningen.

    Har du et MasterCard Privat, er ægtefælle/samlever og børn under 24 år kun dækket på rejser med kortholder. Ud- og hjemrejse skal ske sammen med kortholder.

  • Dækker rejseforsikringen i hele verden?

    Ja, rejseforsikringen dækker rejser til hele verden. Dog skal du være opmærksom på lande, som er på listen over lande med særlig indrejserisiko. Læs mere herom på Udenrigsministeriets hjemmeside.​​

  • Hvilke rejsetyper er omfattet? Studierejse? Frivilligt arbejde? Skiferie?

    Din forsikringsdækning er afhængig af hvilken type rejse du er på.

    Skiferier er omfattet på alle korttyper.

    Ved studierejser og rejser, hvor der udføres frivilligt arbejde, er et barn under 24 år dækket uden kortholders deltagelse. Dog må det frivillige arbejde ikke udgøre mere end halvdelen af rejseperioden, og der må ikke være tale om erhvervsrejse. Det betyder, at der ikke må udbetales nogen form for tilskud til løn, mad, ophold eller lignende til den rejsende. Ønskes dækning i disse tilfælde, skal barnet have sit eget kort.

  • Hvem skal kontaktes ved skade?

    SOS International har åbent 24/7 og kan kontaktes på 7013 1334 (tast 1 og 1). Samme telefonnummer bruges til IF skadeafdeling (tast 2)

  • Er kroniske lidelser dækket?

    Ja, som udgangspunkt. Kroniske lidelser er dækket, så længe du er velbefindende og går til almindelige kontroller. Ændres din tilstand mindre end 2 måneder forud for din rejse, skal du have lavet en medicinsk forhåndsvurdering. Dette gælder både, når der er sket en ændring i din medicin, og ved behov for yderligere undersøgelser/lægevurdering/behandling og lign. Forhåndsvurderingen laves hos SOS International

  • Kan man tilkøbe ekstra dage?

    Ja, det kan man godt. Forsikringen dækker op til 60 dage. Hvis du skal være væk længere end det koster det DKK 30 pr. dag pr. person. Du kan bestille flere dage her: Bestil tillægsforsikring

Har du spørgsmål?

Skal udfyldes
Skal udfyldes
Skal udfyldes
Skal udfyldes
Skal udfyldes
Skal udfyldes