Indsigelse på korttransaktioner

Inden du opretter en indsigelse, skal du altid selv søge at løse problemet med den forretning, du har handlet med. Hvis du ikke kan løse problemet med forretningen, skal du udfylde en indsigelsesblanket. Vælg den blanket nedenunder, der passer til din situation.
Vær opmærksom på, at indsigelse skal ske snarest muligt efter, at du har fået kendskab til transaktionen for at undgå, at sagen forældes.
Vigtigt: Du skal gøre indsigelse hurtigst muligt for at undgå, at din sag bliver forældet.
Ifølge Forbrugerombudsmandens vejledninger er din indsigelse rettidig, hvis den er fremsat indtil 14 dage efter, at du er blevet – eller burde være blevet – opmærksom på dit krav.
Læs mere om reglerne for tilbageførsel af betaling med:
OBS: Har du Windows 10 og Edge skal standardejer af pdf ændres til Acrobat for at du kan udfylde formularerne. Se vejledning her.
Indsigelsesblanketter
Jeg har ikke selv foretaget eller godkendt det/de hævede beløb - kortet er ikke stjålet
Du kan gøre indsigelse, hvis du opdager at en anden har misbrugt dit kort, og kortet stadig er i din besiddelse.
Download blanketJeg har ikke selv foretaget eller godkendt det/de hævede beløb - jeg har ikke kortet
Du skal hurtigst muligt gøre indsigelse, hvis du har tabt/mistet eller fået stjålet dit kort, og der er hævet beløb på kortet.
Download blanketJeg har ikke modtaget de bestilte varer eller ydelser
Du kan gøre indsigelse, hvis du har købt en vare ved fjernsalg (køb på nettet) og varen ikke er leveret.
Download MasterCard-blanket
Download VISA/Dankort og Dankort-blanketJeg modtog en vare/service, der ikke var som beskrevet eller var defekt
Du kan gøre indsigelse, hvis du har købt en vare ved fjernsalg (køb på nettet) og varen er defekt, eller der er aftalt køb af original mærkevare og varen der er leveret, er en kopivare, eller denne er blevet konfiskeret i tolden.
Download MasterCard-blanket
Download VISA/Dankort og Dankort-blanketDer er blevet hævet et andet beløb, end det jeg har godkendt
Du kan gøre indsigelse, hvis det beløb du har betalt i forretningen ikke modsvarer det beløb, der er blevet hævet på din konto.
Download blanketBeløbet er trukket flere gange på min konto
Du kan gøre indsigelse, hvis du opdager at beløbet for den samme vare/ydelse, er trukket flere gange.
Download blanketJeg har ved det oprindelige køb ikke accepteret yderligere opkrævninger
Du kan gøre indsigelse, hvis du i forbindelse med det oprindelige køb, ikke har accepteret yderligere opkrævninger.
Download blanketJeg har ikke fået pengene retur, selv om jeg har returneret min vare/ydelse
Du kan gøre indsigelse, hvis du har betalt varen/ydelsen med Dankort, og du har udnyttet din fortrydelsesret ved enten at nægte at modtage varen eller undladt at afhente den. Du skal have informeret sælger om din beslutning og ikke modtaget pengene retur 30 dage efter at varen er returneret eller kreditnota modtaget.
Har du betalt med Visa-delen af dit VISA/Dankort eller med dit MasterCard og gjort brug af fortrydelsesretten, kan Spar Nord i nogle tilfælde også hjælpe, hvis du har modtaget varen og returneret den.Download MasterCard-blanket
Download VISA/Dankort og Dankort-blanketJeg er blevet opkrævet i forkert valuta
Du kan gøre indsigelse, hvis det beløb der er hævet på din konto ikke er opkrævet i den valuta du har aftalt med sælger.
Download blanketJeg er blevet opkrævet et beløb, jeg allerede har betalt på en anden måde
Du kan gøre indsigelse, hvis det beløb du er blevet opkrævet allerede er betalt på anden måde, f.eks. i kontanter eller med andet kort.
Download blanketFejl i ind-/udbetaling fra pengeautomat tilknyttet Kontanten
Du skal anvende dette indsigelseslink, hvis udbetaling eller indbetaling fejler i en pengeautomat tilknyttet Kontanten.
Fejl i udbetaling fra pengeautomat der ikke er tilknyttet Spar Nord
Du kan gøre indsigelse, hvis der er fejl i udbetalingen i en pengeautomat, hvis hævningen er foretaget med VisaDankort eller MasterCard i udlandet, eller med MasterCard i Danmark
Download blanketSelv om jeg har opsagt mit abonnement, bliver jeg stadig opkrævet
Du kan gøre indsigelse, hvis du jævnfør opsigelsesvilkår for det tegnede abonnement, rettidigt har opsagt det, og fortsat bliver opkrævet.