Fraud

I dagens digitale verden oplever vi at svindel og misbrug også er flyttet med. Dette betyder at du som kunde på nettet og ved brug af computer/smartphone kan opleve at dine logins bliver misbrugt. Vi prøver hele tiden at være på forkant med værn mod disse svindel- og misbrugsforsøg. Der er hele tiden kampagner via e-mail med falske links til krypteringssoftware og filer med virus kan downloades til computeren uden din viden ved besøg på legitime websider.

Indsigelsesbehandling for selvbetjeningssystemer

Mistanke om misbrug
Du kan blive udsat for forsøg på misbrug på forskellige måder. Truslen kommer ofte i form af en skadelig e-mail, der enten forsøger at lokke oplysninger ud af dig eller få dig til at installere et program, der indeholder skadelig software. Hvis du mener, at nogen har afluret din adgangskode eller dit nøglekort, skal du omgående spærre for adgangen til netbank og mobilbank.
Se mere her

Mistanke om CEO/e-mail svindel - specielt for virksomheder og foreninger
Svindel via e-mail/SMS er et stigende problem i danske virksomheder og foreninger. Svindlen handler typisk om enten:

  • Falske fakturaer sendt til økonomiansvarlige eller bogholdere.
  • Falske e-mail/SMS sendt til økonomiansvarlige eller bogholdere, der foregiver at komme fra en chef eller en kollega, med besked om at overføre et specifikt beløb til en nærmere anført konto

Hvis der fejlagtigt er lavet en pengeoverførsel på baggrund af en mail/SMS, som angiveligt skulle være fra en troværdig afsender, skal I hurtigst muligt kontakte Spar Nord Fraud på telefon 96 34 43 00 #1, der vil forsøge at få overførslen stoppet.

Du kan læse mere om denne form for svindel her, og om hvordan den kan undgås.

Spær din netbank
Hvis du mener, at nogen har afluret din adgangskode eller dit nøglekort, skal du omgående spærre for adgangen til Spar Nord Netbank.

Du spærrer din Netbank/Mobilbank på én af følgende måder:

  • Spær selv netbanken via menupunktet 'Funktioner' - 'Adgang og sikkerhed' - 'Spærring'
  • Ring til Spar Nord Fraud afdeling 96 34 43 00 - valg 1
  • Netbank Support på telefon 70 80 10 91 for Privat og 70 80 10 89 for Erhverv.
  • Ring til din Spar Nord Kundeservice - 96 34 40 03


Kontakt fra Spar Nord Fraud
Som netbankbruger kan du opleve at Spar Nord Fraud vil kontakte dig, hvis vores overvågningssystem alarmerer om mistænkelig adfærd i netbank/mobilbank eller transaktioner.

Denne kontakt vil altid komme fra 96 34 43 00 og du kan altid verificere opkaldet ved at afbryde kaldet og selv ringe op på 96 34 43 00 - valg 1 for at sikre at du taler med Spar Nord Fraud.

 

Har du brug for vores hjælp?

Skal udfyldes
Skal udfyldes
Skal udfyldes
Skal udfyldes
Skal udfyldes
Skal udfyldes